ЧЕСТО ЗАДАВАНИ ВЪПРОСИ

1. От кога съществува Преводаческа агенция Хорей?

Преводаческа агенция Хорей съществува от 1996 г. като първоначално е учредена под формата на Едноличен търговец „Хорей -  Маринчо Маринов”, а в последствие бизнесът се поема от „Хорей” ЕООД със същия собственик. Хорей и Horay са регистрирани търговски марки на територията на България и в цял свят.

2. С какво се занимава Преводаческа агенция Хорей?

Преводаческа агенция Хорей извършва преводи и легализации на документи от България за чужбина и от чужбина за България на граждани и фирми, като има сключен договор с Консулски отдел на Министерство на външните работи. Освен това, дружеството извършва и всички съпътстващи дейности с цел да улесни своите клиенти.

3. С какви клиенти работи Преводаческа агенция Хорей?

Клиенти на Преводаческа агенция Хорей са както граждани, така и множество български и чуждестранни фирми и корпорации. Всички граждани-постоянни клиенти на Агенцията се връщат отново при нас, като по този начин техният брой непрекъснато нараства и в момента е над 750. Постоянните корпоративни и фирмени клиенти на Преводаческа агенция Хорей надхвърлят 180, като те се възползват от нашето обслужване всеки месец.

4. Какво е включено в цената на превода?

В цената на превода е включен самия превод, редакция и проверка съгласно Системата за управление на качеството на преводите по ISO 17100:2015.

5. Какво е включено в цената на услугата по превод и легализация?

В цената на услугата по превод и легализация са включени всички дейности, които е необходимо да се извършат, за да може да получите документите си готови да ги използвате по предназначение. Това включва превеждане, редакция и проверка на  превода на документа, заверяването му във всички нистанции или министертва, плащането на таксите, банковите комисионни, държавните таксови марки, поставяне на Апостил в Министерство на правосъдието, Министерство на образованието или Консулски отдел на Министерство на външните работи, както и комисионната на Преводаческа агенция Хорей за тази услуга. Всички посочени тук дейности извършваме съгласно внедрената Система за управление на качеството на преводите по ISO 17100:2015.

6. Как се формира цената на услугата по превод и легализация?

Преводаческа агенция Хорей формира цената на услугата по превод и легализация като сбор от услугата по превод плюс всички държавни такси и банкови комисионни (ако има такива) плюс държавните таксови марки плюс комисионната за услугата по легализация на Агенцията. Така получавате документите си готови да ги използвате пред посолство, в чужбина или в България, без да се налага Вие самите да чакате по опашки в министерства и инстанции, като ние извършваме всичко вместо Вас.

7. Как Преводаческа агенция Хорей гарантира качеството на преводите и на преводите и легализациите?

Качеството на преводите и на легализациите се гарантира от една страна от дългогодишния професионален опит на екипа на Агенцията, а от друга – от внедрената Система за управление на качеството на преводите по ISO 17100:2015. В допълнение на това, самият собственик и управител на Преводаческа агенция Хорей проверява всеки превод преди да го получите и следи целия процес на работа по преводите и легализациите на документи, като лично го контролира.

8. Може ли Преводаческа агенция Хорей да извърши цялата услуга по превод и легализация на дипломата ми?

Да, може. Трябва да ни донесете в офиса или да ни изпратите дипломата си в оригинал (преди да ни я изпратите моля да се обадите) и да ни я оставите. Ние ще я копираме, ще направим нотариална заверка на преписа й, ще преведем по банка държавната такса за Апостила, ще я внесем за поставяне на Апостил в Министерство на образованието (Агенцията е назначила свой собствен куриер за министерствата). Докато трае процедурата по удостоверяване с Апостил в МОН, ние ще преведем дипломата. След това ще закупим държавни таксови марки, с които ще я облепим, ще я внесем за легализация на превода в Консулски отдел на МВнР, ще я получим и ще може да си я вземете от офиса ни или да Ви я изпратим в страната или чужбина. Ние ще извършим всичко вместо Вас, като по този начин няма да се налага Вие да правите нищо.

9. Не живея в София. Може ли да ви изпратя документите си по куриер, вие да ги преведете и легализирате  и да ми ги върнете?

Да, може. Ние ще извършим цялата процедура и ще Ви ги върнем обратно. Но преди да ги изпратите, моля да се обадете в офиса на Агенцията.

10. Живея в чужбина. Може ли да ви изпратя документите си или мой приятел да ви ги донесе, вие да ги преведете и легализирате и да ми ги изпратите обратно в чужбина?

Да, може. Ние ще извършим цялата процедура и ще Ви ги изпратим в чужбина. Но преди да ги изпратите, моля да се обадете в офиса на Агенцията. Ако решите да ги изпращаме до Вас по експресна куриерска служба и имате клиентски номер в тази куриерска служба, може да ни го съобщите и по този начин ще Ви ги изпратим за Ваша сметка.

10. Имам документ, който не трябва да се легализира, нито да се заверява с подпис на преводача. Може ли да ви го изпратя по и-мейл, и да ми го върнете обратно без да се налага да идвам при вас?

Разбира се, че може. Но ако до един час от изпращането не получите по-имейла потвърждение, че сме го получили, Ви съветваме да се обадите в Агенцията по телефона и да съобщите за изпратения и-мейл с документ за превод.

11. Искам да ви изпратя документ, който да ми преведете, но е на хартия, а нямам скенер, за да го сканирам. Какво да направя?

Това не е проблем. Ако имате iPhone, друга марка смартфон, таблет или просто фотоапарат, трябва да заснемете документа и да го изпратите по и-мейл. Ако до един час от изпращането не получите по-имейла потвърждение, че сме го получили, Ви съветваме да се обадите в Агенцията по телефона и да съобщите за изпратения и-мейл с документ за превод.

12. Как мога да платя за извършената услуга? Издавате ли фактури?

Може да платите в брой в офиса на Агенцията, по банка, с пощенски запис, с наложен платеж при получаване на адрес на готови документи, или чрез някоя от фирмите за бързи парични преводи. Издаваме фактури. Имайте предвид, че е възможно цените на сайта да са посочени без ДДС и при издаване на фактура ще Ви бъде начислен дължимият ДДС в размер на 20%, тъй като Агенцията е регистрирана по ЗДДС.